אווירה של יוון בתל אביב – מסעדת קלמטה

השוואה בין מסעדות יווניות מגלה שאמנם כל ארוחה היא עולם ומלואו, אבל יש גם הפתעות שמסתתרות בכל תפריט ובלעדיהן זו לא אותה חוויה. רוצים לטעום בלי לעבור בנתב"ג? בשבילכם פתחו את מסעדת קלמטה בתל אביב

מסעדה יוונית אותנטית וטובה מציעה חוויה קולינרית ייחודית ומרגשת. האווירה במסעדה כזו משדרת את החום והנדיבות של התרבות היוונית, עם עיצוב פנים ססגוני ומזמין. לרוב, המסעדה תהיה מקושטת בצבעים כחול ולבן, המזוהים עם יוון, ועם פריטי נוי אופייניים כמו רשתות דייגים, צמחיה ים תיכונית וכדים.

העניין הוא שעד לפני כמה שנים היינו חייבים לעבור בנתב"ג בשביל לנסות את מטעמי המטבח היווני. אבל למרבה המזל, יש עכשיו מסעדה יוונית בתל אביב שעומדת בסטנדרטים המחמירים ביותר. קוראים לה קלמטה ואתם חייבים להכיר אותה.

 

מסעדה על הים: הנוף הוא רק הבונוס

קלמטה היא למעשה טברנה יוונית לכל דבר ועניין. זו אמנם מסעדה על הים שקל להגיע אליה והנוף עוצר נשימה כל השנה, אך מאחורי הקלעים לא מוכנים להתפשר על טריות חומרי הגלם ועל מגוון הטעמים.

התפריט במסעדה יוונית אותנטית מורכב ממגוון מנות מסורתיות, המוכנות מחומרי גלם טריים ואיכותיים. ההתחלה המושלמת לארוחה תהיה לחם כפרי טרי, מוגש לצד מבחר מטבלים כמו צזיקי קלאסי, סקורדליה (ממרח שום) וחצילים קלויים. לצד הלחם, כדאי להזמין גם כמה מאזטים (מנות ראשונות קטנות) כמו פלפלים קלויים עם גבינת פטה, מקרל מעושן או עלי גפן ממולאים.

 

בין מנות הביניים לקינוחים – גולת הכותרת של מסעדות יווניות

לשלב הביניים, מומלץ לבחור סלט יווני גדול ועסיסי, עם מרכיבים טריים כמו עגבניות, מלפפונים, בצל סגול, זיתי קלמטה ופטה מפוררת. מנות ביניים פופולריות נוספות הן קלמרי מטוגן עם איולי לימוני, גבינת מנורי צרובה על הפלנצ'ה, או קפטדס - לביבות קישואים, בטטה, תרד וכרישה.

העיקריות במסעדה יוונית כמו קלמטה יכללו בדרך כלל דגים ופירות ים טריים, כמו ספאנקופיטה (מאפה פילו עם תרד ופטה), סופלקי מוסר (שיפודי דג צרובים) או אוקטופאקי (זרועות תמנון בגריל). לחובבי הבשר יוצעו מנות מפנקות כמו מוסקה (תבשיל יווני שכבות), קבב טלה עסיסי או סופלקי פרגית. ולצמחונים תמיד תהיה אופציה של ירקות ממולאים באורז וגבינות.

הקינוחים הם גולת הכותרת של כל ארוחה יוונית מוצלחת. כנאפה ביתית חמה ופריכה, פאי תפוחים עם קראמבל או עוגת שוקולד עשירה עם כדור גלידת וניל יחתמו את החוויה בצורה מתוקה ובלתי נשכחת.

 

מסעדה יוונית בתל אביב ולכל המשפחה? יש לכם מקום!

בנוסף לאוכל המעולה, מסעדה יוונית טובה תציע גם יינות יווניים איכותיים ומשקאות אלכוהוליים אופייניים כמו אוזו ומטקסה. השירות יהיה תמיד לבבי וחם, עם מלצרים מנוסים שישמחו לייעץ ולהמליץ על המנות.

קלמטה היא מסעדה יוונית בתל אביב שגאה לפתוח את שעריה בפני קהל יעד מגוון. אפשר לבוא עם המשפחה והילדים, לבקר בספונטניות עם קולגות או להעביר ערב של אוזו ומתוקים עם חברים. בכל אחד מהמקרים האלה, טברנה יוונית כמו קלמטה היא חוויה לכל החושים.

לסיכום, ביקור במסעדה יוונית אותנטית וטובה הוא הזדמנות להתוודע לעושר של הקולינריה היוונית ולחוות ערב בלתי נשכח של אוכל מצוין, אווירה קסומה ושירות ברמה הגבוהה ביותר. בין אם זו הפעם הראשונה או שאתם כבר מכירים את יוון כמו את כף ידכם, ביקור במסעדת קלמטה מומלץ לכל מי שמחפש טעמים חדשים ומרגשים.